داستان موفقیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت علوم یکی از وزارتخانه‌های بزرگ کشور و مسئول انسجام بخشیدن به امور اجرایی، سیاست‌گذاری نظام دانشی، پژوهشی و فناوری ایران است. در این وزارتخانه در سالهای متمادی انواع نرم افزارهای مختلف راه اندازی شده است و سابقه خرید دو محصول BPMS را از قبل داشته اند.

نیاز اصلی کسب‌وکار

با توجه به اینکه بسیاری از فرآیندهای موجود در این وزارتخانه دستخوش تغییر زیادی هستند و قوانین کسب و کار به شدت تغییر می کنند، اجرای فرآیندها به صورت سنتی و بر پایه محصولات ثابت امکان پذیر نیست، این وزارتخانه با خرید محصول MyProcess BPMS و اجرای آن در بخش فرآیندهای گرنت فناوری، این محصول را بصورت یک سامانه ملی راه اندازی کرد.

به دلیل اینکه فرایندهای مختلفی قرار است در این محصول اجرایی شوند، با کمک کارشناسان فنی شرکت مای دیتا، فرآیندها فاز بندی شده و با توجه به سیاست کاری وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری، به مرور فرآیندهای خارجی و داخلی در آن اجرا شدند.

این سامانه در وزارتخانه علوم، با نام سدف (سامانه داده ها و فرآیندها) شناخته می شود، این سامانه توانسته است با حجم بالای داده و درخواست های مختلف از سراسر کشور، به خوبی جوابگوی نیازهای وزارتخانه باشد.

پس از اجرای موفق فاز اول این محصول، جناب آقای وزیر شخصا این محصول را در این وزارتخانه رونمایی کرده و این شروعی برای طراحی و پیاده سازی انواع فرآیندهای دیگر در وزارت علوم شد.

تقدیر نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

جناب آقای مهندس سید امیر رضا مرتضوی

مدیرعامل محترم شرکت مای دیتا (ماهران یکتا داده)

با سلام و احترام؛

تعهد و مسئولیت پذیری جنابعالی و همکاران گرامی در شرکت مای دیتا، جهت تحلیل، پیاده سازی و بهره برداری تعدادی از حوزه های فرآیندی این دفتر در بستر نرم افزار MyProcess BPMS، شایسته تقدیر و امتنان است.بدینوسیله مراتب رضایت خود را از عملکرد شرکت مهندسی مای دیتا در پیاده سازی و اجرای فرآیندها، اعلام میدارم. امید است با ادامه همکاری و ارائه خدمات پشتیبانی مطلوب، از این پس نیز ما را در جهت بهره برداری هر چه بهتر از سیستم فوق الذکر یاری فرمایید.

با تشکر

مهدی کشمیری

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناوری