میکروسرویس‌ در MyProcess BPMS

 

 

 

یکی از قابلیتهای مهم BPMS ها اتصال نرم افزارها به یکدیگر است، BPMS ها باید طوری طراحی شده باشند که بتوانند با آخرین تکنیکهای روز امکان ارتباط با انواع نرم افزارهای قدیمی و جدید را داشته باشند، یکی از روشهای برقراری ارتباط استفاده از تکنیک Microservice است.

میکروسرویس‌ روشی به منظور تقسیم‌بندی یک اپلیکیشن (نرم‌افزار) به بخش‌ها یا سرویس‌های کوچک، سبُک، مستقل از یکدیگر و قابل‌مدیریت و مانیتور است. به عبارت دیگر، میکروسرویس یک معماری توسعهٔ‌ نرم‌افزار به اصطلاح Distributed است

در Microservice داده ها با سرعت بالا بین نرم افزارهای مختلف جابجا می شوند، در اصل میکروسرویس یک روش خاص برای طراحی نرم افزارهای بزرگ است که مجموعه ای از خدمات و سرویسهای مستقل را به یکدیگر مرتبط می کند. ترتیب اجرای نرم افزارها  را تعیین کرده، درخواستها را در صف قرارداده و به ترتیب به نرم افزار هدف می رساند.

در صورتیکه BPMS سازمان قابلیت پشتیبانی از Microservice را داشته باشد می تواند ترتیب اجرای یک فرآیند را در سامانه های جزیره ای موجود مدیریت کند، در این حالت با طراحی گردشکار و تخصیص فرم و قابلیت اتصال به سامانه های دیگر، میتوان یک فرآیند را در جزیره های نرم افزاری سازمان اجرا کرد.

MyProcess BPMS این قابلیت را دارد که با تکنیکهای WSDL، Rest API، signalR و gRPC ترتیب استفاده از داده های نرم افزارها را مدیریت کند و در برخی موارد داده هایی را خود، تولید و به دیگر نرم افزارها تحویل دهد، این یکی از ویژگی های انحصاری MyProcess BPMS است.

0 پاسخ

ارسال دیدگاه

لطفاً دیدگاهتان را برای ما بنویسید
(با تکمیل فرم زیر، دیدگاه شما ثبت و به زودی منتشر خواهد شد).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *